Paolo Morales (Rome, 23 August 1956 – 16 January 2013) was an Italian comic writer, scriptwriter, and storyboard artist, closely linked to the film and audio-visual work. In 1998 he worked as scriptwriter and story-editor for Rai-produced animation film Sandokan – The Tiger of Malaysia and TV series, Gennarino the Mastiff, Last of the Mohicans, and Kim. For the big screen, he collaborated on over 30 films, drawing storyboards for Francis Ford Coppola, Martin Scorsese, Michael Hoffman, Clive Donner, Paul Schrader, Ken Annakin, J. Lee Thompson, John Nicolella, Giacomo Campiotti, Ricky Tognazzi, Duccio Tessari, Antonio Margheriti, Alberto Negrin, Terence Hill, Lucio Gaudino, Sergio Sollima, Giuliano Montando, and other.
In particular, for Coppola he drew the complete storyboard of The Godfather – Part III, while for Scorsese he drew the old-timey photos of the protagonists of Gangs of New York.
The Istituzione Pubblica di Assistenza e Beneficienza Asilo Savoia, in collaboration with Scuola Romana dei Fumetti, promotes the first Paolo Morales Scholarship to grant free access to the five-year course of Comic Drawing and Techniques. The scholarship will be awarded to one recipient who will attend the course for free. Deadline for request is 15 September 2017.
For more information: http://asilosavoia.it/crescere-nella-legalita-borsa-di-studio-paolo-morales
Il regista francese è stato insignito del Premio alla Carriera Laceno d’Oro. La premiazione avverrà durante la 49esima edizione del Laceno d’Oro International Film Festival, che si terrà ad Avellino dal 1° all’8 dicembre 2024
La regista riceverà il premio per La Chimera il 13 novembre, con la proiezione del suo nuovo cortometraggio Allégorie citadine e un incontro
La motivazione del riconoscimento: “è un approccio sorprendente, commovente e innovativo al tema molto delicato dell'adozione”
"Costruisce ponti fra culture, generazioni e popoli”, si legge nella motivazione del riconoscimento, che per la prima viene attribuito a un regista che “si muove tra il più sofisticato cinema d'autore e l'attenzione per il pubblico”